Dags att analysera? Vad du bör tänka på
För många är de svarta siffrorna i Google Analytics hårda och avslöjande, 70- 90% går inte till köpsidan och avhoppen är höga. De senaste funktionerna visar tydligt byte av focus, från webbutveckling till affärsutveckling och till bra användarupplevelse.
|
Mina råd till dig som marknadsansvarig är att webben är ett nytt MEDIA i kommunikationen med kunder och företagets intressenter. Den förenklar orderhantering, kundtjänst, uppdatering av produktinformation är mer flexibel och med bra verktyg automatiserar du många tidsödande uppgifter.
Du skriver, jobbar med foton och film så ta tillvara din erfarenhet, bredda och utveckla den. Vill du komma igång snabbt anlita konsulter som säljer sin kunskap och erfarenhet. Låt dig inte avskräckas av konstiga ord och obegripliga begrepp om nya metoder vad gäller målgrupper, räckvidd och funktioner. Jag har konstaterat att under de senaste åren har uppstått en ny terminologi som mer förvillar än upplyser. Förstår du inte vad konsulten säger så byt konsult och använd Google Analytics för att kontrollera att du når dina uppsatta mål med marknadsföringen. |