Marknadsföring via webben kan ske på två sätt ...
Livet med webben kan vara omständligt eller lättsamt dvs om man hittar de rätta hjälpmedlen som effektiviserar jobbet. Dessa tre tillägg i Google Chrome klarar jag mig inte utan. Varenda post ska spåras så jag har koll på vad som är intressant för mina följare. Tidigare bloggposter i serien:
- Gör nåt, gissa och hoppas på det bästa.
- Mät, analysera och fatta beslut inför nästa åtgärd.
Livet med webben kan vara omständligt eller lättsamt dvs om man hittar de rätta hjälpmedlen som effektiviserar jobbet. Dessa tre tillägg i Google Chrome klarar jag mig inte utan. Varenda post ska spåras så jag har koll på vad som är intressant för mina följare. Tidigare bloggposter i serien:
Spåra egna blogginlägg - | Ett underbart verktyg för att snabbt skapa koder som mäter vilka källor som driver trafik. Använd den när du publicerar ett blogginlägg eller köper en annons med länk till landningsida på webbplatsen. Installera URL Builder >> |
För att följa trender i Analytics och slippa en röra av rapporter ska du skapa en viss logik i rubriksättningen. Spara logiken i URL Builder så du har snappval men varierar "Content och Campaign" så du ser vilket innehåll som är mest intressant. Efter ett dygn kan du besöka Google Analytics. Under Förvärv > Socialt > Nätverkshänvisningar hittar jag antal klick på Twitter för mitt blogginlägg, hur många sidor de läst och hur länge de stannat på webbplatsen. |