Mät kampanjer i Google Analytics, Hands-On-kursAtt veta om marknadsföringsresurser läggs på rätt kanal är viktigt. Att driva in trafik till en webbplats är en utmaning som kostar både tid och pengar. Med Google Analytics får du svaret redan efter ett dygn och du jämför aktiviteter för att få ett bra beslutsunderlag.
Syfte är att komma igång med grundläggande färdigheter och få kännedom om möjligheterna. Det du påbörjar under kursen slutför du på arbetsplatsen. För mer feed-back och handfast hjälp har vi fortsättningskurs och coaching i grupp. |
|
MÅLGRUPP
Den här kursen vänder sig till dig som arbetar praktiskt med information, marknadsföring och PR via webben. Du vill komma igång med kampanjmätning av egna, köpta och förtjänade kanaler för att bedöma hur effektiva de är och om de uppfyller förväntade mål. Erfarenhet av Google Analytics är inte nödvändigt du kommer igång med en begränsad funktion och kan på egen hand utforska övrigt. MÅL Att komma igång med grundläggande färdigheter i kampanjmätning och att jämföra och utvärdera effektiviteten hos olika kanaler för att bättre planera kampanjer. Filtrera och ta fram en lista på företag som besöker kampanjens landningssida. Det du påbörjar under kursen slutför du på arbetsplatsen. Du får online-stöd mellan kurstillfällena. INNEHÅLL
ARBETSÄTT Kursen är två halvdagar. Undervisningen bygger på lärarledda lektioner med praktiska övningar. Efter genomgång jobbar deltagarna själva utifrån sin egen nivå och med handledning. LITTERATUR/ MATERIAL I första hand används Google Analytics egna hjälpsidor samt material med länkar till dessa. Eftersom molntjänster uppgraderas kontinuerligt blir tryck material snabbt inaktuellt.
ANMÄLAN
Mät kampanjens effektivitet
med Google Analytics Hands-on Två halvdagar och online-stöd mellan kurstillfällena Göteborg 18 feb och 25 feb 2015. Stockholm 21 april och 28 april 2015. Tid: Kl 8.30-12.00 Lokalen är tillgänglig till kl 17.00 sitt kvar och gör färdigt. Pris: 5 400 kr (6 750 kr inkl moms) Kaffe och lunch ingår i kursavgiften. Vägbeskrivning ladda ner kartan nedan. VILLKOR
Anmälan är bindande och 15% anmälningsavgift betalas vid bokningstillfället. Hela kursavgiften betalas senast 5 veckor innan kursstart. Kursen genomförs vid min 5 deltagare. Mer om våra betalningsvillkor och avbokningsregler >> KURSLEDARE: Anna Larsson har lång och bred erfarenhet av marknadsföring med inriktning mot digitala medier och med en bakgrund som informatör och marknadskoordinator är hon väl insatt i arbetsuppgifterna på en marknadsavdelning. Lärarlegitimation i pedagogik och undervisningsvana ger dessutom en bra plattform för arbete inom kommunikation, utveckling och ledarskap. |
Anmäl dig till nästa kurs
|